Den levende historie

– øjenvidneberetninger fra dengang kirken var ung

Hyltebjerg Kirke nærmer sig sin 80-års fødselsdag. Det er ikke ældre, end at der stadig er mennesker i Vanløse og omegn, som har minder fra den første tid.

Finn Vejlgaard

Grundstenen og trækorset

Provst Finn Vejlgaard fortæller her om, hvordan kirken fik sit navn og om Hyltebjerg Kirke dengang og nu.

Lone Høst

Den anden sten / konfirmationskjolen

Hør historien om dengang, Lone lagde sten nummer to til kirken - og om to klatøjede konfirmander, der havde krydset fingre det halve af natten.

Grete Karl Sørensen

Montgomery og altertavlen

Grete fortæller her om dengang, Montgomery besøgte København og om et kirke- og kunstnerliv omkring Hyltebjerg Kirke.

Kurt

Dengang spejderne vandt en bil

Kurt fortæller her om dengang, spejderne i Hyltebjerg Kirke vandt en brugt bil i lotteriet.

Schaumburg_Müller

Præstefamilien og spejderne

Gitte og Else fortæller her om livet som hhv. præstedatter og præstekone - og et liv tæt knyttet til spejderne i Hyltebjerg.

Lone Steffensen

Teater og kirkeudvidelse

Lone fortæller her om, hvordan det var at komme til Vanløse i 50’erne som præstefamilie fra Jylland – og hvad man gjorde for at skaffe penge til et orgel til kirken.

Grethe Axelsen

Kvarteret omkring Ålekistevej

Grethe fortæller her om kvarteret omkring Ålekistevej på det tidspunkt, hvor kirken blev bygget og om sit forhold til Hyltebjerg Kirke.

Ole og Winnie

Et liv med Hyltebjerg Kirke

Winnie og Ole Holten-Andersen fortæller her om deres næsten livslange forhold til Hyltebjerg Kirke.